Verzending & Bezorging

Verzending is iets waar we niet uniek in zijn, je kunt niet alles hebben. Wij kunnen net als iedere webshop jouw bestelling thuis of op het werk bezorgen. Wij werken samen met GLS voor al onze verzendingen. Hierdoor is er de optie om het pakketje te bezorgen naar het gewenste adres of naar de dichtstbijzijnde pakketshop.

Als je je bestelling hebt geplaatst en deze past in een pakketje ontvang je een mail met een track & trace code zodat je je bestelling kan volgen.

Bezorging door GLS

Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. Een ander lid van het huishouden mag ook namens de geadresseerde het pakket aannemen. Een optie bij ons is om je pakket te laten verzenden naar de dichtstbijzijnde pakketshop, zodat je thuis niet hoeft te wachten totdat de pakketbezorger je pakket komt bezorgen.

Als niemand thuis is

GLS vraagt een van de buren of ze het pakket kunnen aannemen. Als geen van de buren het pakket kan aannemen, neemt GLS het mee terug naar haar depot. In beide gevallen laat de bezorger een zogeheten “Niet Thuis Bericht” achter met belangrijke informatie, zoals de naam van de buren of informatie over het doorgeven van een afleveroptie. Wanneer een e-mailadres bekend is, stuurt GLS tevens een e-mailnotificatie.

Onze kosten

HijsHelden probeert de verzendkosten zo laag mogelijk te houden, daarom rekenen wij (maar) €6,95 voor elke pakketje of pallet. Geen probleem als je pakketje zwaarder is dan 30 kg, dit nemen wij voor onze rekening zodat jij zo min mogelijk betaalt. Boven de €75 wordt je order zonder verzendkosten bezorgt door de pakketbezorgers van GLS, omdat wij ook niet van verzendkosten houden.

Het Niet Thuis Bericht

Op het Niet Thuis Bericht staat een "Niet Thuis Code". Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kan de ontvanger het pakket online volgen, bijvoorbeeld op een smartphone.

Het Niet Thuis Bericht is met name belangrijk als GLS het pakket naar het depot heeft teruggebracht. De ontvanger kan dan online, met het nummer en de postcode, zelf bepalen wat de volgende stap is.

Afleveropties na een Niet Thuis Bericht

Als een pakket naar het depot is teruggebracht, biedt GLS de volgende opties:

  1. Het pakket opnieuw laten aanbieden op hetzelfde bezorgadres. Voor de beschikbare bezorgdata worden tijdvensters opgegeven.

  2. Het pakket opnieuw laten aanbieden op hetzelfde bezorgadres met een eenmalige neerzettoestemming.

  3. Het pakket zelf bij het GLS-depot of een GLS PakketShop afhalen. Het pakket blijft in het depot of de PakketShop en kan binnen vijf dagen opgehaald worden.

  4. Het pakket weigeren. Het pakket wordt retour afzender gestuurd.

Levergebied

HijsHelden levert de bestellingen in Nederland of België. Toch buiten Nederland of België uw pakketje ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice voor een aantal mogelijkheden, in verband met levertijden, bezorgkosten en transport.

Nog vragen of gewoon zin om te bellen?

Via onderstaand nummer en e-mailadres kun je onze klantenservice bereiken. Je kunt natuurlijk ook onze chat openen.

 

+31 (0)412 - 782 555 [email protected]