Retouren

30 dagen bedenktermijn

Retourneren is vaak een gedoe, maar dat hoeft het niet te zijn! Bij HijsHelden heb je een bedenktermijn van 30 dagen waarin je het product gratis naar ons mag versturen. De bedenktermijn start 24 uur nadat je het product hebt ontvangen. Als je meerdere producten hebt besteld start de bedenktermijn 24 uur nadat je het laatste product hebt ontvangen.

HijsHelden heeft drie retouropties:

  1. Retourneren door middel van ons retourformulier, Je retourproces start na het aanmelden van je retour middels ons retourformulier.
  2. Retourneren door middel van de bijgevoegde GLS-sticker, in het geval dat je onze mooie doos nog niet hebt weggegooid zit er in de doos een GLS-sticker. Plak deze sticker op de doos waarin de retour gaat plaatsvinden en lever deze vervolgens in bij een GLS-pakketshop. De dichtsbijzijnde GLS-pakketshop kunt u via de volgende link vinden: dichtsbijzijnde GLS-pakketshop.
  3. Gewoon retourneren, het is bij HijsHelden ook mogelijk om binnen de bedenktermijn van 30 dagen de producten te retourneren. Hiervoor vragen wij wel om een reden van retour in de doos toe te voegen. Zodat wij meteen weten waar het over gaat en of we daar onze producten of service op moeten aanpassen.

Waar letten wij op bij een retour

Er zijn natuurlijk een aantal spelregels die gelden bij een retour:

  • Het artikel mag niet zijn gebruikt. Je mag het bekijken zoals je in de winkel zou doen.
  • Het artikel zit nog in de verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, we snappen dat dit lastig kan zijn in sommige gevallen. Als het niet mogelijk is het product te inspecteren zonder uit de verpakking te halen dan doen wij daar natuurlijk niet moeilijk over, wij zijn de flauwste niet.
  • Gebruik ons retourformulier, je hoeft maar twee dingen in te vullen, je bestelnummer en je e-mail. Zo makkelijk kan het zijn.

Wat nu?

Terecht gekomen in ons retourproces? Vervelend, maar we maken het je zo makkelijk mogelijk. In het geval dat je onze mooie doos nog niet hebt weggegooid zit er in de doos een GLS-sticker. Plak deze sticker op de doos waarin de retour gaat plaatsvinden en lever deze vervolgens in bij een GLS-pakketshop. De dichtsbijzijnde GLS-pakketshop kunt u via de volgende link vinden: dichtsbijzijnde GLS-pakketshop.

Hieronder hebben we even stap-voor-stap voor je neergezet hoe het proces gaat verlopen:

  1. Meld de producten retour via ons retourformulier.
  2. Je hoeft alleen je bestelnummer en je e-mail in te vullen. Voor ons is het handig als je een korte omschrijving van de reden voor retour erbij zet maar dit is niet verplicht. Mocht je dit willen doen dan kan dit in het derde niet verplichte veld.
  3. Binnen 24 uur ontvang je van ons een mail met de vervolgstappen.
  4. Retouren binnen 30 dagen is gratis. Om het simpel te houden gaan wij het transport regelen. Wij zorgen dat jij van ons de info krijgt om het pakket of de pallet terug te sturen.
  5. Wij plannen met jou even een dag waarop het uit komt om het product op te laten halen door de transporteur. 
  6. We zullen je normaal gesproken een mail sturen met een label van GLS die je op de doos of de pallet kunt plakken. Heb je geen printer, dan hoef je alleen maar het retournummer erop te schrijven. Wij zorgen dat jij een Track & Trace code krijgt zodat je het pakket kunt volgens. Bij pallets kunnen we dit helaas (nog) niet doen maar we houden je zeker op de hoogte.
  7. Als wij het pakket binnen hebben gaan we met je retouraanvraag aan de slag. Binnen 24 uur hoor je van ons.

 

Terugbetaling:

Klopt het allemaal met de spelregels (zie hieronder) en is het retour dus in orde dan gaan wij zo snel mogelijk jouw geld terugstorten. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief verzend- en betaalkosten) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Hiervoor wachten we echter wel met het terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat er is aangetoond deze te hebben opgestuurd. Dit kan via ons mailadres: [email protected] of via een Whatsappje naar +31 6 82 96 04 46.

Omruilen:

Wil je het artikel ruilen dan is dat zeker mogelijk. Als het artikel beschadigd is geleverd ruilen we het kosteloos om voor een onbeschadigde variant.

Deelvergoeding:

Is het product gebruikt, vertoont deze gebruikerssporen of ontbreekt de verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, dan moeten we kijken wat de waardevermindering gaat worden. Hierover nemen we contact met je op via e-mail of telefoon.

Waar op letten bij een retour

Wel zijn er een aantal spelregels die gelden bij een retour:

  • Het artikel mag niet gebruikt zijn, als we zien dat er schade is of gebruikssporen gaan we kijken naar de mogelijke waardevermindering.
  • Het artikel zit nog in de verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk. We snappen dat dit niet altijd kan als je het ook wilt bekijken en inspecteren, hier houden we natuurlijk rekening mee, wij zijn de flauwste echt niet.

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Het gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Welke rechten heb jij als consument die winkelt bij HijsHelden? Gelukkig zijn er nogal wat en we willen je graag naar die rechten verwijzen. Via deze link vind je een overzicht van al jouw rechten als consument terug.

Na ontvangst van de gehele bestelling heb je 30 dagen de tijd om de bestelling te herroepen, indien de herroeping vervolgens is geactiveerd heb je 14 dagen om de producten te retourneren. Om hiervan gebruik te maken heb je ook en plicht. Je moet ons namelijk via schriftelijke wijze, middels mail of het retourformulier (is het handigste) ons op de hoogte stellen als van dit recht gebruik wilt maken.

HijsHelden betaalt te allen tijde met hetzelfde betaalmiddel waarmee de aankoop is gedaan het aankoopbedrag terug.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of per mail) op de hoogte stellen om de overeenkomst te herroepen. Hiervoor is gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Bij HijsHelden vinden wij garantie vanzelfsprekend. Wij helpen je graag om je een zeker gevoel te geven tijdens het bestellen. Bij alle producten van HijsHelden geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Eveneens staat onze klantenservice je graag te hulp om je te helpen met het desbetreffende probleem.

Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Daarom zoeken wij contact op met onze leveranciers om voor jou de beste oplossing te zoeken. We houden je hier goed van op de hoogte, indien er verdere ontwikkelingen zijn.

Ook voor garantie heb je bepaalde rechten, deze kun je hier vinden. Laat het ons weten in je retourformulier als je gebruik wilt maken van de garantie.

Nog vragen of gewoon zin om te bellen?

Via onderstaand nummer en e-mailadres kun je onze klantenservice bereiken. Je kunt natuurlijk ook onze chat openen.

 

+31 (0)412 - 782 555 [email protected]